Otroci imajo močan občutek za red. To je eno izmed bistvenih spoznanj Marie Montessori, do katerega je prišla preko večdesetletnega dela z otroki.
Težko verjamete, da imajo otroci radi red, ko pa morate za njimi stalno pospravljati? Vendar pa je stvar v tem, da morate najprej vi ustvariti red v otrokovem domu, da se bo otrok v njem lahko znašel. Šele takrat se bo otrok pokazal v vsej svoji pravi naravi. Pa smo spet pri zgledu. Otrok bo težko discipliniran, če taki nismo mi sami.
Situacija torej ni enostavna. Predvsem v družinah, kjer so otroci veliko sami oz. so njihovi starši zaposleni s kariero in torej otroci nimajo nikogar, ki bi jih navajal na red in disciplino. Če staršem vzgoja otrok ni prioriteta in pri vzgoji niso veliko prisotni, težko kaj spremenimo.?
Lahko pa tudi ni staršem, katerih otroci imajo razvojne težave in posledično ne zmorejo sodelovati pri vsakodnevnih opravilih. V tem primeru pa na osnovi lastnih izkušenj in izkušenj dela s starši z otroki z razvojnimi motnjami poveva, da njihovi otroci še bolj kot zdravi potrebujejo vsakodnevne načrtovane aktivnosti. Razlika je le v tem, da dnevni načrt za otroka s težavami v razvoju vključuje poleg toaletne in prehranjevalne rutine še dejavnosti, ki otroka spodbujajo tudi na drugih področjih, torej na senzornem, motoričnem in kognitivnem področju.
Velikokrat ste v najinih zapisih zasledili, da mora otrok s težavami v razvoju trenirati veliko več kot drugi otroci. Nič novega. Vendar pa starši ne vedo, kaj naj počnejo z njimi doma oz. kako bi jim pomagali do večjega napredka. ?
Ponavadi starše, ki naju poiščejo, vprašava, kakšno stimulacijo izvajajo v času, ko njihov otrok ni v vrtcu ali v šoli:
Mu VSAK DAN berete? Mu VSAK DAN pojete?
Se VSAK DAN z njim vsaj 10 minut pogovarjate o različnih vsebinah?
Greste VSAK DAN z njim na sprehod?
Delate VSAK DAN vaje za moč, koordinacijo, vestibularne vaje?
Izvajate VSAK DAN taktilno stimulacijo?
In tako naprej. Najbrž predvidevate, kakšni so odgovori. ? Ja, delam, pogosto, a ne vsak dan. Ne, tega pa ne delamo. Včasih delamo tudi to …
Starši, ki se odločijo, da bodo za svojega otroka vsakodnevno izvajali individualni program, lahko povedo, da je to dobro tako za njih same kot seveda tudi za otroka. Celotna družina postane organizirana, disciplinirana in posledično bolj zadovoljna.
Taka rutina predvsem pozitivno vpliva na otroke z motnjami pozornosti in otroke z motnjami avtističnega spektra, ki starše začnejo presenečati iz dneva v dan. Starši namreč niti v sanjah niso pričakovali, da bodo njihovi otroci s takšno motivacijo sodelovali pri aktivnostih; vsi ti otroci pa ponavadi presenečajo in navdušujejo tudi vzgojitelje, učitelje in druge terapevte. Presenečajo pa ne le v smislu pripravljenosti za učenje (govorimo o učenju skozi igro) – pač pa tudi izboljšajo svojo samopodobo in se sprostijo, saj se znotraj skrbno načrtovanega dneva končno počutijo varne in sprejete. ?♂️