?♂️Ponavadi je tako, da so otroci, ki imajo veliko obveznosti, zelo dobro organizirani. Zaradi mnogih interesov so aktivni na več področjih, poleg tega pa največkrat tudi v šoli vestno izpolnjujejo naloge. Zelo so ciljno naravnani. Taki otroci si morajo narediti vsakodnevni načrt, da vsak trenutek izkoristijo čim bolj optimalno. Njihovi dnevi so bolj ali manj rutinski.
?♀️Na drugi strani pa poznamo otroke, ki jim je pogosto dolgčas in težko najdejo nekaj, kar jih zanima in ni vezano na računalnik, videoigre ali telefon. Ponavadi nimajo kakih posebnih ciljev. Dr. Ranko Rajović dolgčas razloži kot »vrsto stresa in neko neprijetno stanje«.
Verjetno se sprašujete, kako doseči, da bo otrok samoiniciativno obiskoval interesne dejavnosti in bil kljub pomanjkanju časa uspešen tudi na šolskem področju, hkati pa bo mimogrede še doma opravil eno ali dve gospodinjski opravili?
Odgovor je preprost: vse se začne v zgodnjem otroštvu. Če otroka ZGODAJ ZAČNEMO NAVAJATI NA DISCIPLINO, mu prej ali slej vse postane samoumevno. A to ni dovolj. Če sami nismo ZGLED, je manj verjetnosti, da bomo pri tem uspešni. To je proces, ki od staršev zahteva predanost in vztrajnost. ?
Zato je odlična (in preverjena) rešitev, da otroka navdušimo z lastnim primerom. Dobra ideja je, da si omislimo veliko belo tablo, kjer je zapisan naš vsakodnevni plan s ponavljajočimi se dejavnostmi, ki jih otrok lahko prebere kadar koli. Otrok naj si podoben načrt naredi sam. Če še zna pisati, mu pomagajte. Tako se bo sčasoma navadil na aktivnosti in le-te mu bodo postale samoumevne in rutinske.
Na primer:
? MAMI
– bujenje ob 6.30
– tuširanje
– zajtrk
– odhod v službo ob 7.30
– prihod domov
– kuhanje kosila
– popoldanski sprehod v naravi / tek / telovadba
– pospravljanje
– večerja
– branje knjige
– spanje ob 23.00
?♂️ OTROK
– bujenje ob 7.00
– zajtrk
– odhod v šolo ob 7.30
– prihod domov
– kosilo
– gospodinjsko opravilo (zlaganje posode v pomivalni stroj)
– domača naloga
– trening / popoldanski sprehod v naravi
– trenutki za zabavo
– tuširanje
Za otroke so namreč bistvene izkušnje, da so z lastnim trudom in prizadevanjem deležni uspeha. Na tak način se učijo načrtovanja, samodiscipline, zastavljeni cilji pa zanje postajajajo vedno bolj dosegljivi. ?