OSTANI DOMA
Slogan, ki nas spremlja vsepovsod.
Svet se je ustavil, države so v karanteni, meje zaprte, vse skupaj spominja na kak znanstvenofantastični film.
In mi smo res doma. ?
Kar naenkrat smo prevzeli več vlog: od strokovnega (so)delavca na daljavo, učitelja, trenerja, fizioterapevta, logopeda, specialnega pedagoga, psihologa. Poleg tega se vsakodnevno spopadamo z izzivom »masterchefa« za kuhinjskim pultom in mimogrede za seboj vedno tudi skrbno pospravimo. Morda je kdo od vas postal še pleskar, pek, vrtnar … Skratka, mnogo razlogov, da nam ni dolgčas.
Pa vendarle … situacija je nenavadna. V njej smo se znašli brez vsake izkušnje, brez navodil in preizkušenih receptov.
?Starši PREDŠOLSKIH OTROK se sprašujejo, kdo bo zdaj njihovega otroka naučil nove pesmice, kdo ga bo naučil rezati s škarjami, pravilno držati žlico …
?Starše OSNOVNOŠOLSKIH OTROK skrbi, kako se bodo njihovi otroci organizirali in obdelali snov ter razumeli vsa navodila in razlage, ki jih pošiljajo učitelji na daljavo …
?Starši OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI pa ne najdejo rešitve, kaj početi z njimi, da ne bodo obstali na mestu in se bo razvoj kljub prekinjenim terapijam vsaj malenkost premaknil naprej.
Od staršev se pričakuje, da bomo situacijo obvladali, da bomo vse naloge uspešno odkljukali in ob tem ohranili mirne živce. Pa je tako?
Družine različno doživljajo karanteno.
So družine, ki so v trenutni situaciji našle svoj mir, ki so hvaležne za trenutke, da se je tempo življenja končno upočasnil, in spet skupaj dihajo in čutijo, kaj je v življenju sploh pomembno.?Na drugi strani pa se je mnogim podrl svet … doma se ne znajdejo, nimajo kotička, kamor bi se umaknili, vse naloge, ki so jim naenkrat naložene, so zanje preveč stresne in se ne počutijo suverene, da bi jih opravili.?
Seveda je treba upoštevati, da imajo v resnici nekateri lažjo nalogo kot drugi. Razlika je:
– ali oba starša delata od doma ali samo eden od njiju …
– koliko otrok je v družini in koliko od teh je že samostojnih in lahko vse v povezavi s šolskim delom naredijo sami …
– ali ima kateri od otrok razvojne težave, vedenjske izzive, težke diagnoze …
– ali se družinski člani dobro prenašajo in se imajo radi ali vladajo med njimi napeti odnosi …
– ali starša živita ločeno …
– kakšna znanja imajo starši iz preteklosti, da sploh lahko pomagajo otroku pri šolski snovi …
– ali živijo v majhnem stanovanju v mestu brez balkona ali pa na podeželju v hiši z vrtom in še bi lahko naštevali.
Kakor koli obrnemo, pa je ključno nekaj: ne glede na zgoraj opisane razmere je znotraj družine treba ustvariti RED IN NAČRT za vse družinske člane ter načrt tudi vsak dan uresničiti. Zdaj je namreč idealna priložnost, da se vsi naučimo biti organizirani, da si razdelimo naloge in jih tudi opravimo.
Pa še nekaj je zelo zelo pomembno: da se v dani situaciji ne počutimo žrtve, pač pa kot ZMAGOVALCI, ki uspešno plujemo na cilj tega zgodovinskega dogodka.?